Om je beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken. Met de cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze site. Hiermee tonen we advertenties op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je dat goed vindt. Meer weten? Check ons cookiebeleid.
Toch niet zo blij met je bestelling als je had gedacht? Hieronder vind je de vragen die veel gesteld worden door onze klanten met betrekking tot retourneren. Staat jouw vraag er niet tussen? Mail of WhatsApp ons gerust, we helpen je graag!
Wat vervelend! We hebben ons best gedaan je aan een plant te helpen die goed bij jou en je interieur past. Je kunt je bestelling zonder opgaaf van reden annuleren, als dit maar binnen 14 dagen na ontvangst gebeurt. Je hebt dan nog 14 dagen de tijd om de zending naar ons retour te sturen. We vragen je wel vriendelijk om het terugsturen van planten zo snel mogelijk te doen, zodat ze gezond bij ons aankomen. Terugsturen is op eigen risico - als ze niet gezond bij ons aankomen kunnen we het geld niet (of niet volledig) terugstorten.
Wel blij met je plant of ander product maar is ‘ie kapot of in slechte conditie aangekomen? Dan zorgen we voor een passende oplossing, want dat is natuurlijk niet de bedoeling! Neem daarvoor even contact op met onze klantenservice.
Alle producten
Ziet je plant er anders uit dan verwacht of is 'ie beschadigd aangekomen?
Dat vinden we natuurlijk erg jammer! Als een product er (redelijkerwijs) niet uitziet zoals op de productpagina of als de plant beschadigd is, bieden we twee opties aan: Wanneer wij denken dat het product gered kan worden en dit ook de moeite waard is, zullen we je een korting aanbieden. Is de plant niet meer te redden? Dan sturen we kosteloos een nieuwe op.
Voorwaarden binnenplanten en buitenplanten plantgarantie
Indien de plant dood is gegaan door een reden die duidelijk toe te wijzen is aan ons (beschadiging tijdens transport, slechte kwaliteit plant) en die niet toe te wijzen is aan de verzorging of locatie van de plant kom je in aanmerking voor een kosteloze vervanging. De garantievoorwaarden:
- Verstuur je eerste bericht (met de klacht) binnen 3 maanden na bezorgdatum.
- Je eerste bericht moet duidelijke foto’s bevatten van de plant als geheel en een close-up van de potgrond en de bladeren.
- De plant moet in bezit zijn van de eigenaar.
- Indien de plant beschadigd is door verkeerde behandeling (e.g. anders verzorgd dan wij aangeven op de productpagina) hebben wij het recht om de garantie niet toe te passen. Wij zullen echter altijd proberen te helpen om de plant erbovenop te helpen!
- De plant is niet eerder vervangen als onderdeel van de 3 maanden plantgarantie. We bieden eenmalige kosteloze vervanging aan.
- Bij biologische planten is de aanwezigheid van luizen of andere plagen op de plant geen kwalificatie voor de garantie. Wegens de biologische teelt is het voorkomen van plagen niet 100% mogelijk, echter zijn ze ook zo gekweekt dat de planten sterk genoeg zijn om hier over het algemeen tegen te kunnen.
Andere niet levende Producten
Op sommige producten is een fabrieksgarantie van toepassing. Als dit het geval is, wordt deze meegeleverd in de verpakking van het product.
Als je (een deel) van jouw bestelling wilt terug sturen moet je de ontvangen artikelen weer inpakken zoals ze zijn aangekomen. Terugsturen is altijd op eigen risico, als de plant de terugreis niet goed overleeft kunnen we het geld niet terugstorten.
Voor het terugsturen kun je het best onze verzenddoos en het interieur waar de plant in zat gebruiken. Zo is de kans het grootst dat de plant onbeschadigd weer terug komt en dan kunnen we weer een nieuw baasje zoeken! Mocht onze verzenddoos al bij het oud papier liggen dan kan je hem ook terugsturen in een eigen gefabriceerde doos, het risico is hierbij alleen vrij groot dat de plant de terugreis niet onbeschadigd overleeft. Met name bij retourneren met PostNL (XL planten kunnen worden opgehaald door onze koerier) is het belangrijk om te beseffen dat als de plant niet goed wordt vastgezet in de doos hij mogelijk door de doos heen tuimelt tijdens de reis.
Je kunt gemakkelijk jouw pakket(ten) bij de dichtstbijzijnde PostNL locatie bij jou in de buurt brengen. Dit is helemaal gratis zo lang je eerst contact met ons opneemt! Wij zullen jou dan de instructies geven die je nodig hebt voor het retourproces.
Wil je met een andere bezorger versturen? Dat kan ook, maar de kosten zijn dan wel voor eigen rekening. Wij vragen je ook hiervoor eerst met ons contact op te nemen alvorens het pakket retour te sturen.
Mocht je om een bepaalde reden geen contact met ons willen opnemen kan je jouw bestelling naar het volgende adres opsturen, de kosten van deze zending zijn dan wel voor eigen rekening:
Plantsome
Zwethlaan 40
2675LB Honselersdijk
Eventueel kan er ook gebruik gemaakt worden van het Europees Modelformulier voor Herroeping om een retouraanvraag in gang te zitten. Vul dit formulier in en stuur het naar ons op via de mail en/of post of stop het in het te retourneren pakket.
Als de plant onbeschadigd weer bij ons is aangekomen, storten we het volledige aankoopbedrag, inclusief eventuele transactiekosten en/of verzendkosten voor de heenzending, zo snel mogelijk en in ieder geval niet later dan 5 dagen nadat wij de geretourneerde plant hebben ontvangen terug. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee de oorspronkelijke transactie is verricht.
Standaard geldt voor alle producten die je online koopt een bedenktermijn van 14 dagen na het ontvangen van de producten, waarbinnen je van de aankoop af kan zien. Nadat je bij ons hebt gemeld dat je van de aankoop af wenst te zien heb je nogmaals 14 dagen om het product terug te sturen. Dit wordt het herroepingsrecht genoemd. Er is echter een uitzondering voor bederfelijke producten, zoals sommige planten. Dat vinden we niet heel aardig, dus bij ons kan je binnen 14 dagen alle producten retourneren. Ook (alle) kamerplanten. Als de planten niet goed zijn behandeld gedurende de bedenktermijn dan kunnen we de waardevermindering die daarvan het gevolg is bij je in rekening brengen (dit kan oplopen tot 100% van de aanschafwaarde). Het retourneren is overigens in beide gevallen helemaal gratis, zie de vraag hierboven voor meer informatie.