Alles over retourneren en garantie

Toch niet zo blij met je bestelling als je had gedacht? Hieronder vind je de vragen die veel gesteld worden door onze klanten met betrekking tot retourneren. Staat jouw vraag er niet tussen? Mail of WhatsApp ons gerust, we helpen je graag!

Wat vervelend! We hebben ons best gedaan je aan een plant te helpen die goed bij jou en je interieur past. Je kunt uiteraard je bestelling altijd zonder opgaaf van reden annuleren, als dit maar binnen 14 dagen na ontvangst gebeurt. Je hebt dan nog 14 dagen de tijd om de zending naar ons retour te sturen. We vragen je wel vriendelijk om het terugsturen van planten zo snel mogelijk te doen, zodat ze gezond bij ons aankomen.

Wel blij met je plant of ander product maar is ‘ie kapot of in slechte conditie aangekomen? Dan zorgen we voor een passende oplossing, want dat is natuurlijk niet de bedoeling! Neem daarvoor even contact op met onze klantenservice.

Alle producten

Als een product anders aankomt dan aangegeven op de productpagina van het product, dan bieden we twee opties aan. Wanneer wij denken dat het product gered kan worden en dit ook de moeite waard is, zullen we je een korting aanbieden. Daarnaast heb je altijd de optie om kosteloos een nieuw product te ontvangen. De keuze is aan jou!

Binnenplanten en buitenplanten - 3 maanden plantgarantie

Indien een plant beschadigd is, niet bloeit terwijl hij dit wel zou moeten doen of op welke manier dan ook niet gezond meer is; zullen wij de plant zonder extra kosten vervangen. De garantievoorwaarden:

- Verstuur je eerste bericht (met de klacht) binnen 3 maanden na bezorgdatum.
- Je eerste bericht moet duidelijke foto’s bevatten van de plant als geheel en een close-up van de potgrond en de bladeren.
- De plant moet in bezit zijn van de eigenaar.
- Indien de plant beschadigd is door verkeerde behandeling (anders verzorgd dan wij aangeven op de productpagina) hebben wij het recht om de garantie niet toe te passen. Wij zullen echter altijd proberen te helpen om de plant erbovenop te helpen!
- We raden aan om onze app voor je kamerplanten te gebruiken. De app helpt je herinneren wanneer en hoeveel water je jouw planten moet geven.

Andere niet levende Producten

Op sommige producten is een fabrieksgarantie van toepassing. Als dit het geval is, wordt deze meegeleverd in de verpakking van het product.

Als je jouw bestelling wilt annuleren (en dus de overeenkomst met ons ontbindt) zou het fijn zijn als je de ontvangen artikelen weer inpakt zoals ze zijn aangekomen. Gebruik hiervoor dus onze verzenddoos. Zo komen ze bij ons het beste terug en dan kunnen we weer een nieuw baasje voor ze zoeken! Mocht onze verzenddoos al bij het oud-papier liggen dan is het retourneren in een eigen gefabriceerde doos op eigen risico.

Je kunt gemakkelijk jouw pakket(ten) bij de dichtstbijzijnde PostNL locatie bij jou in de buurt brengen. Dit is helemaal gratis zo lang je eerst contact met ons opneemt! Wij zullen jou dan de instructies geven die je nodig hebt voor het retourproces.

Wil je met een andere bezorger versturen? Dat kan ook, maar de kosten zijn dan wel voor eigen rekening. Wij vragen je ook hiervoor eerst met ons contact op te nemen alvorens het pakket retour te sturen.

Mocht je om een bepaalde reden geen contact met ons willen opnemen kan je jouw bestelling naar het volgende adres opsturen, de kosten van deze zending zijn dan wel voor eigen rekening:

Plantsome
Zwethlaan 40
2675LB Honselersdijk

Eventueel kan er ook gebruik gemaakt worden van het Europees Modelformulier voor Herroeping om een retouraanvraag in gang te zitten. Vul dit formulier in en stuur het naar ons op via de mail en/of post of stop het in het te retourneren pakket.

Wij storten het volledige aankoopbedrag, inclusief eventuele transactiekosten en/of verzendkosten voor de heenzending, zo snel mogelijk en in ieder geval niet later dan 5 dagen na herroeping terug. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee de oorspronkelijke transactie is verricht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of jij hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

Standaard geldt voor alle producten die je online koopt een bedenktermijn van 14 dagen na het ontvangen van de producten, waarbinnen je van de aankoop af kan zien. Nadat je bij ons hebt gemeld dat je van de aankoop af wenst te zien heb je nogmaals 14 dagen om het product terug te sturen. Dit wordt het herroepingsrecht genoemd. Er is echter een uitzondering voor bederfelijke producten, zoals sommige planten. Dat vinden we niet heel aardig, dus bij ons kan je binnen 14 dagen alle producten retourneren. Ook (alle) kamerplanten. Als de planten niet goed zijn behandeld gedurende de bedenktermijn dan kunnen we de waardevermindering die daarvan het gevolg is bij je in rekening brengen (dit kan oplopen tot 100% van de aanschafwaarde). Het retourneren is overigens in beide gevallen helemaal gratis, zie de vraag hierboven voor meer informatie.